Budapest blev Birgittas favorit, en massa spännande fotoobjekt finns att hämta där. I dag gäller det EU i Helhet och Detalj. Klicka på logotypen så ser du flera bidrag.

Jag känner spontant att det är ett stort ämne och jag har många åsikter och funderingar när det gäller EU. För att inte skriva ner en massa så begränsar jag mig snävt med mitt bidrag på temat EU.

Jag måste nog lägga till ett par bonusbilder som jag känner påverkar många som har Euro som valuta i dag. Om jag tänker på Grekland så fungerade landet bättre med sin egna valuta. Vid övergången till Euro fastställdes slutkursen 2002 till 1 EUR = 340.750 GRD. Prisstegringen har varit stor och de flesta måste ha flera arbeten för att klara sig. Inför vintern skulle 4 000 dagligvaror pris höjas i deras billigaste matvarukedja.

Effekten blir att helheten blir mindre värd och detaljen blir större, dvs alla priser fördubblas.

Klickbara Bilder /Margareta

