Image Hosting by PictureTrail.comIdag ska vi visa accessoarer. Klicka HÄR så får du se en massa saker.

Jag använder sällan smycken eller andra accessoarer. En bred och arbetat silverlänk brukar jag ha runt halsen och några örhängen. Det finns två ringar som jag värdesätter och brukar använda. Det blev en historia för att visa mina accessoarer.

  1. En av ringarna är från min svärmor. Tunn och när jag fick den hade den tre fattigmans stenar. Det var tre glasbitar som det skulle blänka om.
  2. Den andra ringen är min pappas förlovningsring. 24 karats guld blev allt tunnare med åren så mina föräldrar la på mera guld på pappas ring. Jag fick den av mamma för tre år sedan, den var alldeles för stor, men jag ville göra något av den. Mammas namn och deras förlovningsdatum fick inte förstöras.

Hos juveleraren kom jag fram till att i min svärmors ring skulle jag byta ut glasbitarna mot tre odlade pärlor. I övrigt passade ringen perfekt. Pappas ring föreslog de att jag skulle göra ett hängsmycke av… det vill jag inte. Jag vill att den skulle göras till en passande ring med en infattad odlad pärla. Resultatet är jag nöjd med, texten i pappas ring går att läsa hur tydligt som helst. Mina föräldrar förlovade sig på nyårsafton 1940.

Klickbara Bilder /Margareta

