Hedwig vad härligt med veckans tema.

I dag har jag letat i min externa hårddisk, där mina bilder fortfarande ligger. Timrade husknutar är vackert och ett fint hantverk. Att forma stora stockar och få dem på plats på ett mästerligt sätt kan inte så många göra i dag. Gamla hantverk dör ut. Q-märk alla timrade hus och bevara dem. Nu låter jag som om jag står i predikstolen. Jag har valt tre knutar av timmer.

Den första timrade huset med sina knutar står på Torekällberget i Södertälje. Fotot är taget i början av februari förra vintern. Vi hade lite snö på marken. Alla byggnader har sin historia och namn. Jag måste börja skriva ner det jag fotar.

Jag är kvar på samma ställe men här är det försommar. Länken har jag bifogat tidigare men den finns HÄR

Nu har jag begett mig till grannkommunen, Nykvarn och deras vackra hembygdsgård. Sommaren hade kommit en bit längre på väg. Länk för att läsa lite mer hittar du HÄR

Margareta 24 januari

