You are currently browsing the daily archive for 07 februari 2010.

Dekorerade fasader, men oj vad ligger husen?

Hedwig har för veckan valt dekorerad fasad. Jag stannar till, knäpper en bild och går vidare. Sedan vet jag inte vart jag gått.  I slutet av augusti 2009 var jag på ett läkarbesök på Riddargatan i Stockholm, jag passerade Armémuseum och kom fram till Östermalms Saluhall.  Jag strosade runt i saluhallen, härligt med en färska grönsaker, fisk, kött och mycket mycket mer.

En och annan ful fisk såg jag, men ingen kändis …

Sedan blir det betydligt svårare. Min man skulle hämta upp mig med bilen. Jag gick över torget och svängde av till vänster och sedan till vänster igen. Huum …  min man säger att han hämtade upp mig på Karlavägen, men jag tror honom inte. En utmaning till er som känner Stockholm bättre än vad jag gör. Var sjutton var jag någonstans? Huset tyckte jag om och dekorationen. Saluhallen har jag beskrivit med en länk. Här kommer gatan och huset …

Inte blir det lättare av att jag ser port numret

Jag traskar på och svänger upp för backen, men är det Karlavägen?

Margareta

HÄR FINNS JAG

Pinga FrisimBloggrymden - Blogglistan med de bästa bloggarna!Image Hosting by PictureTrail.com
februari 2010
M T O T F L S
« Jan    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

WELCOME

free counters

Här kan du se varje utmaning för sig

SMÅTT OCH GOTT

Image Hosting by PictureTrail.comImage Hosting by PictureTrail.com

HON FORTSÄTTER SIN KAMP

Image Hosting by PictureTrail.com Hon går för att bekämpa bröstcancern. Än finns det ingen lösning. Med din och Min HJÄLP kan vi nå dit. STÖD CANCERFORSKNINGEN