I dag är det hus med glasfasader. Jag har ännu inte fallit för dessa hus och har därför inte så många foton av glashus. I första omgången åkte jag dit jag bodde som liten för att skildra barndomshemmet. På väg därifrån åkte jag förbi Södertäljes nya Stadshus. Fotot är taget när jag passerade byggnaden.

En del av mina arbetskompisar fick flytta in i stadshuset och det är byggt med en öppning från entrén upp till översta våningen. De sitter i kontorslandskap och de flesta jag har pratat med saknar sitt gamla tjänsterum. Här ekar det …

En utbyggnad på höjden och bredden gjorde man av Folketshus länk

Oj så fattigt med ett glashus som i och för sig kostade massor av skattemedel. Jag dök in i min externa hårddisk för att leta fram några flera ”glashus”.

Mars 2007 var vi på vår första kryssning i Karibien. Fartyget var i mångt och mycket ett glashus. Vår hytt hade en glasvägg ut mot balkongen som var vår egen. Vi kryssade med Royal Caribbean och det var en ”kunglig” upplevelse. Alla däck var fantastiska. Det fanns en stor isbana, klättervägg, ja i stort kunde  man göra allt. På kvällarna flögs artister ombord och underhöll oss i den magnifika teatersalongen. Bilden är från ett av soldäcken.

I augusti -09 var vi i Riga och i hamninloppet såg vi det stora Swedbankskontoret

Länk till en bättre bild

För ett par veckor sedan satt jag vid frukostbordet och jag trodde att Romeo kom på besök med en kranbil. Men det var snön min hjälte var intresserad av. Några av husets stora inglasade balkonger behövde få bort snön från sina plasttak. Jag tyckte att mannen som jobbade så hårt med grannens inglasade uterum, fick vara med.

Det är inte varje dag jag ser en man utanför fönstret på 4:e våningen.  Om man får oväntat besök så ska man ha Gevalia hemma. Det har jag sett på TV. /Margareta

